איך בתי אבות יכולים לשפר את איכות החיים בגיל השלישי?

איכות חיים היא הדבר החשוב ביותר בחיים וזאת ללא קשר לגיל, דת, מין או מגדר. בכל גיל אפשר לשנות את איכות החיים שלנו וכך לדוגמא זוג צעיר ייהנה מאיכות חיים טובה יותר אם הוא יקנה דירה. באותה נשימה אנו חייבים לציין כי גם בגיל השלישי אפשר לשפר מאוד את איכות החיים שלנו, כיצד? בראש ובראשונה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לעבור לבית אבות איכותי.

לבתי אבות יש יתרונות רבים לגיל השלישי המשפיעים באופן ישיר על איכות החיים של הדרים בהם, כך למשל בבית אבות יש מי שדואג ושומר עלינו באופן קבוע. בבית אבות יש חברה קבועה וכך גם אם אנו אלמנים או אלמנות יש לנו עם מי להיות. בבית אבות יש הרבה פעילויות וכך לא משעמם לרגע ולכן אפשר לקבוע קו ישר בין איכות חיים ובין בית אבות.

בית אבות – מתי יש לעבור אליו?

אחת  השאלות החשובות ביותר שאנו צריכים לתת עליהן את הדעת היא מתי בדיוק יש לעזוב את הבית ולעבור אל בית אבות? אם כן הדבר תלוי בבית האבות שאליו אתם רוצים לעבור. כך למשל אנשים סיעודיים צריכים לעבור לבית אבות סיעודי ברגע שהם לא יכולים יותר לבצע פעילויות חיוניות אך במידה וישנה עצמאות וניידות אפשר לדחות את המעבר.

מבוגרים אשר אין להם בעיה רפואית יכולים לעבור לבתי אבות המותאמים להם כבר בגיל צעיר יותר. יש העוברים לדיור מוגן כבר בגיל 60! וכך ליהנות מחברה, מפעילויות רבות ומדיור ברמה גבוהה מאוד. כל מקרה הוא לגופו ויש פעמים בהם יש לעבור לבית אבות בגיל תשעים ויש מקרים בהם עלינו לעבור אל בית אבות בגיל הרבה יותר מוקדם ועל כך יש לתת את הדעת.

האם עדיפה מטפלת או שעדיף ללכת לבית אבות?

אי אפשר לדבר על בתי אבות מבלי לשאול האם לא עדיפה מטפלת על בתי אבות? אם כן התשובה היא שממש אבל ממש לא. קודם כל אתם צריכים להבין כי פעמים רבות מטפלת תהיה יותר יקרה מבית אבות ובכך לא ניתן לזלזל.

לצד זאת אתם חייבים להבין כי בבית אבות יש מעטפת שלמה השומרת על הדיירים ולכך יש יתרונות עצומים. עוד אתם צריכים לקחת בחשבון שמטפלת נשחקת מהר מאוד עקב העבודה הקשה ואילו בבית אבות יש צוות גדול של מטפלים ולכן השחיקה שלהם היא הרבה פחות גדולה. לכן היחס שתקבלו בבית אבות הוא הרבה יותר גדול ועל כך אין ספק.

איזה שירותים מקבלים בבית אבות?

השירותים שאתם מקבלים בבית אבות תלויים בבית האבות. לרוב תקבלו שלוש ארוחות ביום, פעילויות, ערבי חברה, מפגשים, חוגים ועוד. לצד זאת תקבלו גם שירות רפואי מקיף וזה יתרון עצום. לכן איך שלא נסתכל על זה כדאי לכם ללכת אל בתי אבות בגיל השלישי וזו עובדה.

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן