האם יש הבדל בין חברות פנסיה שונות?

יש מחקרים המראים כי אנו לא מקדישים זמן לנושאים חשובים בתחום הכספי וזה חבל מאוד כי הם מפסידים עקב כך המון כסף. זה נכון כאשר אנו מדברים על קניית דירה וזה נכון גם כאשר אנו מדברים על החיסכון הפנסיוני שלכם. אם אתם מתחילים לחסוך מגיל צעיר לפנסיה אתם יכולים מהר מאוד להגיע לחיסכון של מילוני שקלים.

עליכם להבין ולדעת כי יש חברות פנסיה מעולות אשר יניבו לכם תשואה גבוהה על הפנסיה שלכם ויש חברות פחות טובות אשר יניבו לכם תשואה נמוכה. לכן אתם חייבים להבין כי עליכם לבחור את חברת הפנסיה הטובה בשוק ולהבין כי יש הבדלים עצומים בין חברות הפנסיה השונות ואתם צריכים לעשות כל מאמץ בכדי לבחור את החברה הטובה ביותר וכך להבטיח שתיק הפנסיה שלכם ינוהל כהלכה ויניב תשואה גבוהה.

האם תשואות העבר יכולות ללמד אותנו משהו על חברת הפנסיה שלנו?

אפשר לראות כי כל מני חברות פנסיה המפרסמות את תשואות העבר שלהם. על רקע זה עולה השאלה האם נתון זה יכול לעזור לנו לבחור את חברת הפנסיה הטובה ביותר? אם כן אתם צריכים לדעת כי אין קשר בין תשואה בעבר ובין תשואה עתידית.

עם זאת, אנו כאן יכולים ללמוד מתשואות העבר בנוגע למאפיינים של חברת הפנסיה וכיצד היא משקיעה את הכספים שלה. התשואות יכולות ללמד אותנו על האנשים אשר מחליטים היכן להשקיע את הכסף שלנו ולכן בהחלט כדאי להסתכל עליהם וכך לדעת האם כדאי לנו לבחור בחברה זו או בחברה אחרת עם תשואות יותר טובות בעבר.

מדוע סטיית תקן אצל חברת פנסיה היא קריטית לנו?

עליכם להבין כי הדבר החשוב ביותר כשאתם באים לבחור חברת פנסיה זה סטיית התקן שלה. סטיית התקן של תיק ההשקעות מלמדת אותנו כמה מסוכנת ההשקעה שחברת הפנסיה עושה. עליכם להבין כי זה לא חוכמה גדולה להשיג תשואה גבוהה עם סטיית התקן היא גבוהה.

סטיית תקן גבוהה מראה לנו כי החברה לוקחת סיכונים רבים ולכן אנו צריכים לחשוב פעמיים אם כדאי לנו לבחור את החברה הזו. בחירת החברה היא איזון בין סיכון (סטיית תקן) ובין תשואה ואנו צריכים לבחון את שני הדברים הללו לפני שאנו באים לבחור חברת פנסיה ולתת בידיה את ניהול התיק שלנו.

האם גודל תיק הנכסים של חברת הפנסיה משנה לנו?

עוד שאלה שעולה היא האם כדאי לנו לבחון את גודל תיק הנכסים של חברת הפנסיה? אם כן כדאי לנו בהחלט לבחון את הנושא הזה וזאת מכיוון שאם לחברה יש תיק קטן הסיכוי שהיא תפשוט רגל הוא רב יותר. לכן כדאי לנו להשקיע בחברה עם תיק נכסים גדול וכך נוכל לישון בשקט בלילה בידיעה שהכסף שלנו בטוח.

 

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן