טיפים לבני הגיל השלישי ומי שנכנס לגיל השלישי

מי שמגיע לגיל השלישי צריך להתרגל לשינוי בחיים שלו. לרוב, בגיל זה אנשים כבר לא עובדים כי הם מגיעים לשלב בו הם יוצאים לפנסיה. גם הילדים של רוב האנשים בגיל הזה כבר לא חיים איתם בבית. כניסה לגיל זה לא אומרת שצריך לא לעשות כלום כל היום. יש הרבה תוכניות העשרה לבני הגיל השלישי כמו למשל תוכניות לימודים או סיורים וטיולים ברחבי הארץ. זה תלוי בנו איך נעביר את תקופת חיים זו כך שהיא תהיה מאושרת ומעושרת יותר.

הגיל השלישי – בכלל לא מה שחשבתם!

הגיל השלישי שונה ממה שרוב האנשים התרגלו לחשוב עליו. בגיל השלישי אנשים נהנים מבריאות ואיכות חיים גבוה. הם יכולים ללמוד, לטייל בעולם וגם להשקיע בעצמם. כאשר אנחנו מגיעים לגיל זה אנחנו צריכים להתחיל לדאוג לעצמנו ולהתרכז בעצמנו. אנחנו יכולים סוף סוף כבר לא לעבוד, לא לדאוג למשכנתא או לחינוך הילדים שלנו שכבר גדלו ועזבו את הקן. יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות בתקופת החיים השלישי מטיול מסביב לעולם ביאכטה ועד גילוי של תחביבים כמו ציור, פיסול או ריקוד.

פעילויות פנאי מומלצות לבני 60 פלוס

יש הרבה פעילויות פנאי מומלצות לבני 60 פלוס. בני גיל זה יכולים לצאת למסעדות, לסרטים ולמופעים בעיר. יש גם הרבה מאוד מוסדות לימוד אקדמאיים שמפעילים תוכניות מיוחדות ללימודי העשרה לאנשים שהם בני שישים פלוס. בגיל זה אפשר לבחור גם לתת בחזרה לקהילה ולהתנדב בבתי ספר יסודי בחניכה וסיוע לימודי לילדים. ההתנדבות תורמת מאוד גם לילדים וגם למתנדבים ויכולה לאפשר למתנדבים להרגיש משמעותיים וחשובים.

איך לאזן בין משפחה והנאה אישית בגיל השלישי?

אחד הדברים שהכי חשוב לדעת לעשות בגיל השלישי זה לאזן בין המשפחה שלנו ובין ההנאה האישית שלנו. אם אנחנו רוצים לאזן בין הצרכים האישיים שלנו ובין בילוי עם המשפחה, אפשר לקבוע יום קבוע בשבוע בו נפגשים עם הילדים והנכדים – כמו למשל יום שישי בערב או יום שבת בצוהריים. גם בחגים וימי הולדת אנחנו יכולים לבלות עם בני המשפחה שלנו. חשוב לדעת לשים גבולות לילדים וגם לדעת לומר להם כאשר זה לא מתאים לנו לשמור על הנכדים – כי אנחנו רוצים לצאת לסרט או למסעדה למפגש עם חברים.

בסופו של דבר, גם בגיל השלישי יש דילמות של ניהול זמן ואיזון בין פנאי וחיי משפחה. בגיל זה חשוב להיות עסוקים וזה שווה בריאות. לימוד נושאים שונים להעשרה, השתתפות בסדנאות שונות וגם בחוגי ספורט ותנועה יכולים לתרום להארכת החיים שלנו ולשיפור איכות החיים שלנו. מי שעסוק כל יום ויש לו למה לקום בבוקר הוא אדם מאושר יותר והוא יכול להגשים ולגלות את עצמו מחדש – גם אחרי גיל 60.

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן