למה חשוב לשים לב בבחירה של בית אבות סיעודי?

כל אדם מזדקן – זהו טבע החיים. הזקנה היא תקופת חיים לא פשוטה ובשביל לעבור אותה בנועם ובכבוד חשוב לדעת לקבל עזרה מבעלי מקצוע. בית אבות יכול להיות מקום בו ניתן להזדקן בכבוד. אם אנחנו מגיעים למצב רפואי שהוא סיעודי – אנחנו יכולים לבחור האם אנחנו רוצים לגור בבית אבות או האם אנחנו רוצים שתהיה לנו מטפלת 24 שעות ביממה בבית. לרוב, מי שמחליט את ההחלטה איפה אדם סיעודי יגור הוא לא האדם עצמו אלא בני המשפחה שלו (בן או בת הזוג והילדים).

איך מעבר לבית אבות יכול להשפיע על איכות החיים בגיל השלישי?

מעבר לבית אבות יכול להשפיע באופן ישיר על איכות החיים בגיל השלישי. בית אבות סיעודי יכול לתת מענה למגוון מצבים רפואיים מורכבים. הרבה מאוד אנשים בגיל השלישי סובלים ממצבים רפואיים מורכבים וממספר מחלות שונות. בבית אבות ניתן לקבל טיפול רגשי, פיזי, סיעודי וקוגניטיבי. הטיפול באנשים קשישים שהגיעו למצב סיעודי צריך להיות טיפול מקיף ומלא שמלא בחסד ורגישות.

למי יכול להתאים לעבור לבית אבות?

מעבר לבית אבות יכול להתאים לאנשים שהגיעו למצב סיעודי. כך למשל, אנשים שסובלים משברים באגן או בירך או ממחלות כמו אלצהיימר, פרקינסון, דמנציה או מצבים אחרים צריכים טיפול מקיף 24 שעות ביממה. אם הבית שלנו לא נגיש לכיסא גלגלים אז הפתרון היחיד שיש לנו זה לעבור לגור במוסד טיפולי סיעודי – כלומר בבית אבות.

אפשרות אחרת שיכולה לעזור לנו היא שנשפץ את הבית שלנו ונתאים אותו לאדם עם מוגבלות וכיסא גלגלים ונישאר לגור בבית עם מטפלת סיעודית – פעמים רבות זה יקר הרבה יותר מאשר מעבר לבית אבות. המעבר לבית האבות יכול לכלול תקופת הסתגלות – לאנשים בגיל השלישי קשה יותר להתרגל לשינויים ולמעברי דירה ובית. סבלנות ואורח רוח יעזרו לאנשים בני הגיל השלישי להסתגל טוב יותר למצב המגורים החדש שלהם.

מה ההבדל בין בית אבות ובין דיור מוגן?

חשוב להבדיל בין בית אבות ובין דיור מוגן. רוב האנשים שגרים בדיור מוגן הם צעירים יותר מאנשים שגרים בבית אבות. דיירי דיור מוגן הם בעלי בריאות טובה יותר ועצמאיים יותר (וניידים יותר) מאשר דיירים של בתי אבות שהם סיעודיים וזקוקים לטיפול צמוד. יש הרבה בתים של דיור מוגן שיש בהם מחלקה סיעודית שניתן לעבור עליה כאשר מגיעים למצב סיעודי.

בסופו של דבר, ההחלטה לעבור מהבית לבית אבות היא החלטה חשובה מאוד שלא פשוט לקבל, אך לעיתים אין פשוט ברירה אחרת. האחריות של קבלת ההחלטה למעבר לבית אבות, תלויה בבני המשפחה של החולה הסיעודי וגם במצב הרפואי והכלכלי שלו. כאשר אנחנו באים לבחור בית אבות, אנחנו צריכים לשים לב שהוא היגייני, נקי וגם מלא בצוות טיפולי מחבק, מכבד וחם.

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן