מדוע פנסיה היא קריטית לחיינו?

המון אנשים מחכים לצאת לפנסיה מכיוון שאז הם אדונים לעצמם ואיש לא מנהל אותם. הם יכולים לעשות מה שהם רוצים כמו למשל לבלות עם הנכדים, לטוס לחו"ל, לאכול כל יום במסעדה אחרת ולעשות ככל העולה על רוחם. אך אם אתם רוצים אכן ליהנות מאיכות חיים גבוהה אתם חייבים כסף. ללא כסף אי אפשר להסתדר בעולם ובטח שלא בזקנה. לכן אפשר לומר כי חיסכון פנסיוני הוא קריטי לחיינו ובכך מאמר זה יעסוק.

מי שלא יודע בישראל יש חובה חוקית על עסקים להפריש לפנסיה לעובדים שלהם חצי שנה לאחר שהם מתחילים לעבוד או עם יש להם חיסכון פנסיוני תקף מרגע שהם מתחילים את העבודה החדשה. המדינה חוקקה את החוק הזה מכיוון שהיא הבינה עד כמה חיסכון פנסיוני הוא חשוב וזאת מכיוון שהפנסיה שלנו קריטית לעתיד שלנו.

מה היתרונות של חיסכון פנסיוני על פני חיסכון אחר?

אז מדוע בעצם חיסכון לפנסיה הוא כל כך משתלם? אם כן היתרון הגדול ביותר של פנסיה ושל חיסכון אליה זה העובדה כי עד סכום מסוים החיסכון שלכם לא חב במס. שמעתם נכון כל עוד אתם מפרישים לפנסיה שלכם בהתאם לחוק אזי אתם לא צריכים לשלם מס על ההשקעה שלכם.

ההטבה הזאת היא עצומה והיא יכולה להגיע בקלות למאות אלפי שקלים לאורך כל החיסכון הפנסיוני. אם תיקחו למשל חיסכון בתוכנית חיסכון בבנק אתם תראו כי אתם צריכים לשלם מס נכבד על הרווחים שלכם ואותו דבר אפשר לומר על השקעה בבורסה ולכן חיסכון פנסיוני הוא המשתלם ביותר שיש ולא כדאי לוותר עליו.

מדוע כדאי לחסוך לפנסיה מגיל צעיר?

עליכם להבין כי כבר מגיל צעיר מאוד כדאי לכם לחסוך לפנסיה. עליכם לדעת כי הדבר הטוב ביותר בחיסכון הפנסיוני הוא הריבית שאנו מקבלים בהשקעה בקרן הפנסיה. הקרן שאתם משקיעים בה משקיעה את הכספים שלכם במגוון דברים כמו הבורסה או נכסי נדל"ן וכך היא משיגה תשואה על הכסף שלכם.

כך אם השקעתם מאה אלף שקל בקרן הפנסיה שלכם והקרן עשתה חמש אחוז בשנה אחת אתם תהיו עם מאה אלף וחמשת אלפים שקל. כך אתם יכולים לראות כי הריבית היא משמעותית מאוד וככל שנקדים להשקיע כך הריבית תהיה יותר גבוהה וכך יהיה לנו יותר כסף לפרישה וזה כמובן דבר משמעותי ביותר שאסור לזלזל בו.

שימו לב לדמי הניהול שגובה מכם חברת הפנסיה

אחד הדברים החשובים ביותר בכל הקשור לפנסיה זה נושא דמי הניהול. דמי הניהול שיכולים לקחת לכם עד שתקבלו את הקצבה יכולים להגיע למאות אלפי שקלים ולכן כדאי לכם להבטיח כי דמי הניהול שגובים מכם הם לא גבוהים במיוחד. אל תזלזלו בנושא דמי הניהול ושימו לב לכמה אתם משלמים לחברת הפנסיה בכדי להבטיח כי לא עובדים עליכם.

 

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן