מהי פנסיה תקציבית?

כסף הוא דבר חשוב ביותר וזה נכון לכל גיל אך זה נכון פי כמה לגיל השלישי וזאת מכיוון שכאשר אנו יוצאים לפנסיה אנו צריכים כסף בכדי ליהנות מאיכות חיים גבוהה מבלי לעבוד. כיום ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום של פנסיה וזה בין היתר בגלל הפנסיה התקציבית. אז מהי אותה פנסיה מפורסמת? פנסיה תקציבית הינה פנסיה אשר לרוב נותנים אותה לעובדי מדינה ועובדי משרדי ממשלה ומשמעה היא שהממשלה או הגוף שמפריש לפנסיה משלם את כל ההפרשה וכך המוטב בפנסיה לא צריך להפריש לה כספים.

הפנסיה התקציבית שונה מפנסיה צוברת וזאת מכיוון שבפנסיה צוברת הנהנה מן הפנסיה מפריש אליה כספים ביחד עם המעסיק. במשך שנים ארוכות הפנסיה התקציבית שלטה בכיפה ועובדי המדינה נהנו ממנה. כיום המצב הוא שונה וגם עובדי המדינה מפרישים כספים לפנסיה צוברת, למה ומדוע? על כך בהמשך המאמר.

האם פנסיה צוברת עדיפה על פני תקציבית?

התשובה לשאלה זו, כמו לשאלות מורכבות רבות הינה שהעניין תלוי. איזו פנסיה עדיפה למי? לגוף המעסיק עדיפה פנסיה צוברת מכיוון שכך ההשתתפות של המעסיק היא הרבה יותר קטנה. למוטבים של הפנסיה עדיפה פנסיה מסוג תקציבית וזאת מכיוון שכך הם משלמים הרבה פחות ונהנים מסכומים הרבה יותר גבוהים של פנסיה.

על אף העובדה שהמדינה הפסיקה לשלם פנסיה תקציבית יש עדיין עשרות אלפי ישראלים אשר מקבלים את הפנסיה שלהם בשיטה הישנה ולכן כדאי לאותם אנשים לדעת כמה שיותר על פנסיה זו בכדי להבין מה הזכויות שלהם ומה מגיע להם מהפנסיה שלהם וכך לדעת כמה כסף יהיה להם בפרישה לגמלאות.

האם זה משנה היכן הפנסיה שלי נמצאת?

עליכם לדעת כי פנסיה מביאה עמה תשואה על ההשקעה וככל שהתשואה יותר גבוהה כך אתם תקבלו יותר כסף בפרישה. אם יש לכם למשל פנסיה צוברת אתם חייבים להבין כי יש משמעות אדירה לשאלה איפה הפנסיה שלכם נמצאת.

עליכם להבין כי ככל שהפנסיה שלכם תהיה במקום יותר טוב ובחברה יותר מקצועית כך היא תשיג תשואות גבוהות יותר וכך אתם תקבלו יותר כסף. לכן אתם חייבים להבין כי זה מאוד משנה באיזה חברה הפנסיה שלכם נמצאת וזה משהו שלא כדאי לכם להתפשר עליו. זכרו כי המפתח לפרישה ברמה גבוהה ועם איכות חיים גבוהה קשור לשאלה באיזה חברת פנסיה אתם נמצאים ולכן זה משהו שלא כדאי להתפשר עליו.

מדוע אין יותר את הפנסיה התקציבית?

אפשר לראות כי המדינה הפסיקה את הפנסיה התקציבית וכיום כל עובד חדש מקבל פנסיה צוברת. מדוע? אם כן אתם צריכים להבין כי הפנסיה התקציבית משמעה מיליארדי שקלים שהמדינה צריכה לתת כל שנה וזה הכביד מאוד על התקציב שלה ולכן משרד האוצר החליט כי כל העובדים עוברים לקבל פנסיה צוברת וכך הנטל על המדינה הוא קטן יותר.

 

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן