פנסיה צוברת – האם כדאי לי לנהל אותה לבד?

קשה להאמין אך הפנסיה היא המצאה חדשה יחסית מסוף המאה התשע עשרה בגרמניה. כיום קשה לדמיין את החיים שלנו ללא פנסיה וזאת מכיוון שהיא מאפשרת לנו לצאת לגמלאות ללא חשש שמא לא יהיה לנו כסף. על רקע זה אפשר לראות כי עולם הפנסיה צועד כל הזמן קדימה וכך אפשר לראות כי אחת ההמצאות החדשות ביותר בתחום הפנסיה הוא ניהול עצמאי של הפנסיה שלך.

בניהול עצמאי אתה מחליט היכן להשקיע את הכספים שלך וכך אתה גם יכול לקבל תשואות גבוהות יותר וגם לא לשלם דמי ניהול. אך שימו לב אם אתם רוצים לנהל את הכספים שלכם לבד אתם חייבים להבין בעולם ההשקעות. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להשקיע את הכסף ולהפסיד את הפנסיה שלכם ולכן חשבו היטב האם כדאי לכם לנהל את קרן הפנסיה שלכם לבד.

האם במקום השקעה בקרן פנסיה כדאי לי להשקיע בחו"ל?

עולה השאלה האם השקעה בפנסיה עדיפה על פני השקעה בחו"ל? בטח אם זו פנסיה צוברת. אם אנו חייבים לציין כי כמעט תמיד עדיף להשקיע את הסכום המותר בפנסיה צוברת ולא בחו"ל.

עליכם להבין כי בפנסיה אתם מקבלים הטבות מס עצומות וזאת מכיוון שהפנסיה שלכם נקייה ממס. לעומת זאת בהשקעה בחו"ל אתם תצטרכו לשלם מס גבוה ולכן השקעה בפנסיה היא הרבה יותר משתלמת. אם יש לכם כסף פנוי כדאי לכם קודם כל להשקיע אותו בפנסיה שלכם ורק לאחר מכן להשקיע אותו בחו"ל או בארץ בנדל"ן, בבורסה או בכל אופציה אחרת שיש כיום.

שימו לב לממשק המשתמש של קרן הפנסיה שבה אתם בוחרים

כיום חברות הביטוח הן מאוד מתקדמות וכך גם חברות הפנסיה שאינן חברות ביטוח. כאשר אנו משקיעים בקרן הפנסיה אנו נרצה להבטיח כי נוכל לעקוב אחר ההשקעה שלנו בזמן אמת ולדעת בדיוק מה היא עושה בכל רגע.

לכן הנושא של ממשק המשתמש של קרן הפנסיה הוא קריטי לנו. עלינו להבטיח כי לחברת הפנסיה יש אתר אינטרנט שבו אנו יכולים לראות בזמן אמת מה מתרחש עם קרן הפנסיה שלנו. שימו לב אם לחברת הפנסיה אין אתר כזה ספק אם כדאי לכם לעבוד עם החברה הזאת. כמובן שזה לא בעיה לברר אם יש או אין אתר אינטרנט וזה משהו שכדאי לכם לעשותו.

שימו לב למסלול שבו קרן הפנסיה שלכם נמצאת

עוד דבר שכדאי לשים אליו לב זה המסלול של קרן הפנסיה שלכם. כדאי לכם להתאים את המסלול לגיל שלכם. כאשר ככל שאתם יותר מבוגרים כך הסיכון במסלול הוא נמוך יותר. זה מאוד הגיוני וזאת מכיוון שכך נבטיח כי לא יהיה הפסד כספי גדול כמה שנים לפני הפרישה וזאת מכיוון שיהיה לכם קשה לכסות הפסד כזה בזמן הקצר שנשאר לפני הפרישה.

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן